پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272121
اين روزها دشمن به دنبال ايجاد اختلاف و دوقطبي سازي و چندقطبي سازي است
تاریخ انتشار : 1403/03/11 15:17:21
نمایش : 148
امام‌جمعه فارسان گفت: يکي از مهم‌ترين مسائل اين روزها دشمن ايجاد اختلاف و تنش و دوقطبي سازي و چندقطبي سازي است همه مراقب باشيم که در دام شيطان و دشمني‌اي که خواهد داشت و آن دشمناني که شبهه افکني خواهند کرد و ترديد درست مي‌کنند نيفتيم. همه شما خوب درک کرديد که حضور مردم و شگفتي‌اي که در بدرقه رئيس‌جمهور شهيد به وجود آوردند چشم دشمنان را کور کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين در استفاده از نعمت‌هاي الهي دقت لازم را دارند که کاري نکنند که خداوند نعمت را از آنان بگيرد. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۳۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: از دورى نعمت‌ها بترسيد که هر چه از دست رفت دوباره برنمى‏گردد.
 
وي افزود: کلمه نفار يعني دور شدن و شارد يعني گريختن و فرار کردن. حضرت اين دو کلمه را براى از بين رفتن نعمت استعاره آورده‌اند؛ يعني اي کسي که از نعم الهي برخورداري با شکرگزاري، نعمت‌ها را پيش خودت نگهدار که اگر کسي زبان تشکر و روح شکرگزاري نداشته باشد، بداند که کفران کرده و باعث از بين رفتن نعمت‌ها شده است. اقل شکر اين است که انسان در مقابل نعم الهي بگويد الحمدلله رب‌العالمين. خداي تعالي همه ما را شکرگزار نعمت‌هايش قرار دهد.
 
امام‌جمعه فارسان به حضور مردم سراسر کشور در تکريم رئيس‌جمهور شهيد و همراهانش اشاره داشت و بيان داشت: اولاً مجدداً گرامي مي‌داريم ياد و خاطره شهادت تعدادي از کارگزاران خدوم و جهادي و مردمي نظام اسلامي را ثانياً به مردم بي‌نظير ايران اسلامي که بالاتر از حماسه خلق کردند با اين حضوري که در سراسر مناطقي که تشييع پيکر اين شهدا واقع شد در تکريم رئيس‌جمهور شهيد و همراهانشان داشتند؛ اين حماسه‌اي که خلق شد را هم بايد تبريک عرض کنيم. آفرين بر شما و قدم‌هايي که در اين مسير برداشتيد. اين ويژگي مردم باوفاي ماست که فراموش نمي‌کنند و به‌موقع قدرداني دارند.
 
وي اظهار داشت: اين فضيلتي است که بيگانگان علي‌رغم ميل باطني خودشان از ايران تعريف مي‌کنند. مي‌گويند هر اتفاق سخت و زمين‌گير کننده‌اي که براي ايران مي‌افتد باعث تقويت و قدرتمندتر شدن و عزتمند تر شدن ايران مي‌شود. اساساً تمدن ايران اسلامي قهرمان ساز است. اين بيان آن‌هاست. امثال اين حرف‌ها را هم زياد مي‌زنند و زده‌اند و شنيده‌ايد. نشان‌دهنده اين است که ديگران لااقل ايران را در اين موضوعات شناخته‌اند؛ اما متأسفانه عده‌اي در داخل با نفهمي کامل به دنبال نااميد کردن مردم هستند. اخيراً هم اين روزها شروع کردند و بيشتر هم خواهد شد براي انتخابات پيش رو؛ که با توکل بر خدا بار ديگر دشمنان داخلي و خارجي در اين مرحله هم روسياه خواهند شد ان‌شاءالله.
 
وي تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين مسائل اين روزها در مقابل اولين شگرد دشمن که ايجاد اختلاف و تنش و دوقطبي سازي و چندقطبي سازي است، تقويت همدلي اجتماعي است. گوش‌به‌فرمان رهبري هستيم که چون به خداي تعالي تکيه دارد آرام است؛ آرامش را هم به جامعه منتقل مي‌کند و اين خيلي مهم است. همه مراقب باشيم که در دام شيطان و دشمني‌اي که خواهد داشت و آن دشمناني که شبهه افکني خواهند کرد و ترديد درست مي‌کنند نيفتيم. همه شما خوب درک کرديد که حضور مردم و شگفتي‌اي که در بدرقه رئيس‌جمهور شهيد به وجود آوردند چشم دشمنان را کور کرده است. رئيس‌جمهوري که در عرصه‌هاي مختلف مديريتي باوجود موانع بسيار و کارشکني‌ها و زيرساخت‌هاي خراب به‌خوبي امتحان داد. هشتمين رئيس‌جمهور که خادم امام هشتم بود، عهد کرده بود براي ملتش هم خادم باشد؛ چه در کسوت توليت آستان قدس رضوي، چه در کسوت رياست قوه قضاييه و چه در کسوت رياست جمهوري.
 
 وي افزود: جايگاه رياست جمهوري به‌عنوان عالي‌ترين مقام اجرايي کشور بايد صيانت شود؛ و قطعاً شوراي محترم نگهبان فقط به حسن سابقه و عدم سوابق سوء و عدم صلاحيت اکتفا نمي‌کند؛ بلکه به عملکرد کانديداها و سوابق اجرايي‌شان و ترک فعل‌هايشان در گذشته و موفقيت‌هاي مؤثرشان و امثال اين‌ها توجه داشته باشد و دقت کند ان‌شاءالله. کانديداها بايد برنامه‌هاي عملياتي و اجرايي خودشان را ارائه دهند.
 
وي گفت: خلاصه انقلاب اسلامي در اين زمان روش جديدي از حکمراني را به شيوه مردم‌سالاري ديني به دنيا عرضه کرد که مردم در آن نقش واقعي دارند؛ و در طول اين سال‌ها از ابتداي شکل‌گيري نظام تا امروز با همه افت‌وخيزهايي که بوده همراهي مردم و اعتماد به مردم يکي از مهم‌ترين ارکان و انتخابات در اين نظام جلوه‌اي واقعي از دخالت مردم در سرنوشت کشور بوده.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به دو روز ۱۴ و ۱۵ خرداد در تاريخ معاصر ايران اشاره داشت و گفت: يک روز قيام مردم و آغاز حرکت طاغوت ستيزي و اسلام‌خواهي به رهبري حضرت امام. ولو با کشتار هزاران نفر به‌ظاهر سرکوب شد اما ثمره آن پيروزي در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و برچيده شدن بساط ساليان طولاني ظلم و دين‌ستيزي بود. روز حيات دوباره اسلام بود. بحث راجع به علل به وجود آمدن قيام و نقش و آثار آن در جريان انقلاب مردم عليه طاغوت فرصت مفصلي غير از خطبه را مي‌طلبد؛ و روز ديگر ارتحال ايشان و انتخاب رهبر معظم انقلاب به‌عنوان امام المسلمين؛ و در بحث جهاد تبيين هر سه موضوع را بايد با دقت مطرح و زواياي آن را بيان و تکرار کرد تا جلوي انحراف و تحريف اين وقايع مهم گرفته شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html